Tworzenie angażujących i unikatowych treści dla profesjonalistów gastronomii w oparciu o założenia przygotowanej przez nas strategii content marketingowej.
Unilever Food Solutions to międzynarodowy koncern produkujący profesjonalne produkty dla gastronomii. W swoim portfolio ma między innymi buliony, sosy, zasmażki, przyprawy i wiele innych dodatków. Obejmuje takie marki jak Knorr, Hellmann’s czy Lipton. Działa w 74 krajach świata.
Unilever Food Solutions poprosiło nas o przygotowanie serii artykułów dotyczących rynku gastronomii, zachowań i potrzeb klientów oraz kulinariów. Wspólnie stworzyliśmy kalendarz wydawniczy dla kilku okresów, jak chociażby dla zimowego – związanego z karnawałem i imprezami, wiosennego, w którym królują dania z grilla czy jesiennego – skupionego na drobiu.
Dzięki wcześniejszym ustaleniom dotyczącym zawartości contentu i jego odbiorców, przygotowaliśmy zestaw unikatowych treści – dziesiątek artykułów, infografik oraz e‑booków. Patrzenie na gastronomię nie tylko przez pryzmat sztuki kulinarnej, ale też zmian rynkowych pozwoliło nam dotknąć bardzo wielu tematów biznesowych, związanych m.in. z nowymi zachowaniami klientów oraz rentownością prowadzania restauracji.
Aby podnieść zaangażowanie odbiorców, przygotowaliśmy content wideo: wywiady oraz sondy. Przeprowadziliśmy rozmowy z ekspertami branży gastronomicznej; rozmawialiśmy zarówno z szefami kuchni, jak i marketerami, dietetykami i socjologami. A w sondach oddaliśmy przechodniom i pytaliśmy o przyzwyczajenia i oczekiwania względem restauracji.
Udało nam się osiągnąć cel – od 2017 roku tworzymy treści, które edukują, inspirują i angażują profesjonalistów branży gastronomicznej, którzy postrzegają markę UFS jako otwartą i dzielącą się wiedzą.